Usługi
W ramach projektu realizowane będą następujące usługi:
1. Indywidualna diagnoza społeczno-zawodowa Uczestnika Projektu z tworzeniem IPD(4 godziny/osoba) – usługa ma na celu właściwy dobór ścieżki udziału w projekcie i optymalizacji form wsparcia spośród oferowanych w projekcie.
2. Blok miękkich kompetencji społecznych. Każdy z uczestników odbędzie wymienione poniżej wsparcie:
- Indywidualne poradnictwo psychologiczno – społeczne (8h/osoba), przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: rozwiązywanie indywidualnych problemów psychologicznych Uczestnika Projektu, wsparcie motywacyjne, poprawienie poziomu samooceny i pewności siebie, zachęcenie i mobilizowanie do aktywizacji zawodowej, niwelowanie obaw związanych z rozpoczęciem przez Uczestnika Projektu karier w nowych zawodach i branżach.
- Grupowy trening interpersonalny (48h na grupę/12 osób w grupie), przykładowe zagadnienia poruszane podczas wsparcia: komunikatywność, współpraca w grupie, zarządzanie czasem, kreatywność.
3. Blok miękkich kompetencji zawodowych. Każdy z uczestników w grupie odbędzie wymienione poniżej spotkanie:
- Zawodowe kompetencje interpersonalne (12 osób w grupie/16h na grupę), przykładowe zagadnienia poruszane na spotkaniu: techniki negocjacji, zachowanie asertywne, rozwiązywanie konfliktów, praca zespołowa.
- Rynek pracy i warsztat edukacyjny (12 osób w grupie/16h na grupę), przykładowe zagadnienia poruszane na spotkaniu: planowanie rozwoju kariery zawodowej, uzupełnienie kwalifikacji zawodowych, przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu, techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach na rynku pracy.
- Warsztat autoprezentacji (12 osób w grupie/16h na grupę), przykładowe zagadnienia poruszane na spotkaniu: sztuka mówienia i autoprezentacja, improwizacja praktyczna.
4. Szkolenia/Kursy podnoszące kompetencje i kwalifikacje zawodowe. Każdy z uczestników będzie mógł odbyć jedno z poniżej wybranych szkoleń zawodowych:
- Opiekun/ka osób starszych i osób z niepełnosprawnością (1 gr, 120h/grupa), przykładowe zagadnienia poruszane podczas szkolenia: podstawy psychologii, gerontologii i psychiatrii, dietetyka i przygotowanie posiłków, podstawy higieny i pielęgnacji itp.
- Specjalista/tka ds. kadr i płac (1gr, 120h/grupa), przykładowe zagadnienia poruszane podczas szkolenia: kodeks pracy, przepisy emerytalno – rentowe, rozliczanie z ZUS i US, system Symfonia i Płatnik itp.
- Specjalista/tka ds. organizacji produkcji (1gr, 120h/grupa), przykładowe zagadnienia poruszane podczas szkolenia: koordynowanie przebiegu procesu produkcji pod względem wydajności, terminowości, jakości oraz redukcji kosztów, zabezpieczenie ciągłości produkcji itp.
- Inne szkolenia dostosowane do potrzeb rynku pracy i zdiagnozowanych potrzeb szkoleniowych Uczestników
5. Indywidualne pośrednictwo pracy (8h/osoba) – celem usługi jest pozyskanie ofert pracy, pomoc w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych pod kątem konkretnych ofert itp.
6. Staże zawodowe (4 miesiące/osoba) – każdy z 108 uczestników projektu odbędzie czteromiesięczne staże zawodowe. Staże zawodowe dobierane będą względem predyspozycji każdego z uczestników oraz zgodnie z ukończonym szkoleniem zawodowym, w celu zdobycia doświadczenia zawodowego. Uczestnicy po zakończeniu stażu zawodowego otrzymają zaświadczenie.
Dla wszystkich osób biorących udział w projekcie przewidziane jest:
• stypendium szkoleniowe (6,65 zł/h brutto)1
• stypendium stażowe (998,72 zł brutto / miesiąc)
• zwrot kosztów dojazdu
• wyżywienie, poczęstunek podczas zajęć
• bezpłatne formy wsparcia (indywidualne poradnictwo, szkolenia zawodowe, pośrednictwo pracy)
• profesjonalną i doświadczoną kadrę specjalistów prowadzących zajęcia
• materiały piśmiennicze (długopis, notatnik),
• materiały dydaktyczne (podręcznik).
• zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
• zaświadczenie o ukończeniu staży wraz z opinią pracodawcy
• pokrycie kosztów egzaminów
• pokrycie kosztów badań lekarskich
1Zgodnie z Wytycznymi w zakresie realizacji przedsięwzięć z udziałem środków EFS w obszarze rynku pracy, oraz art. 72 ust. 1 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.